Vergunning info

Evenementenhelpdesk verzamelt en beheert informatie over evenementenvergunningen in Nederland.

Ermelo

De melding kunt u doen door het formulier in te vullen. De gemeente heeft na ontvangst van de melding acht werkdagen de tijd om te reageren.

U kunt volstaan met een melding voor een klein evenement wanneer u aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • er is sprake van een eendaags evenement;
  • het aantal bezoekers bedraagt niet meer dan 500 personen;
  • het evenement vindt tussen 09.00 en 23.00 uur plaats;
  • er wordt geen versterkte muziek ten gehore gebracht;
  • het evenement vindt niet plaats op de rijbaan (brom- en fietspad) of parkeerplaats (bijv. Hamburgerweg, Horsterweg of Leuvenumseweg);
  • er een organisator is;
  • de organisator ten minste acht weken voorafgaand aan het evenement de burgemeester in kennis stelt met een door de burgemeester vastgesteld formulier;
  • het evenement vormt geen belemmering voor verkeer en hulpdiensten.

Indien u binnen 8 werkdagen geen tegenbericht heeft ontvangen, kan het evenement zoals gemeld plaatsvinden. Indien het evenement niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet, moet u een vergunning aanvragen.

U vraagt de vergunning voor een groot evenement aan bij de gemeente. Doe dit tenminste 12 weken van tevoren. U dient uw melding in door middel van het onderstaand formulier(en). Let op: Alleen volledig en tijdig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen, bij voorkeur aanvragen via e-mail frontoffice@ermelo.nl

U kunt de onderstaande documenten gebruiken als voorbeeld voor het, door u, te organiseren evenement. Het betreffen bijlagen voor het veiligheidsplan. Daarnaast treft u er de leidraad van het opstellen van het mobiliteits-/verkeersplan aan.

Andere vergunningen of ontheffingen

Het kan zijn dat u nog andere vergunningen of ontheffingen moet aanvragen. Bijvoorbeeld een parkeerontheffing of ontheffingen voor het schenken van alcohol of het afsteken van vuurwerk.

Wilt u meer informatie over noodzakelijke vergunningen of meldingen voor uw evenement of twijfelt u over de toepassing van de regels, maak dan met ons een afspraak. U kunt hiervoor terecht bij één van de medewerkers van de afdeling Publiekszaken, telefoonnummer (0341) 56 72 32.

De kosten voor het aanvragen van een grote evenementenvergunning zijn:

  • voor braderieën en markten € 85,00
  • voor een evenement in categorie A € 85,00
  • voor een evenement in categorie B € 225,00
  • voor een evenement in categorie C € 2.000,00
  • voor een evenement van organisatie die vallen onder het keurmerk CBF € 1,00

Harderwijk

De melding kunt u doen door het formulier in te vullen. De gemeente heeft na ontvangst van de melding acht werkdagen de tijd om te reageren.

U kunt volstaan met een melding voor een klein evenement wanneer u aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • er is sprake van een eendaags evenement;
  • het aantal bezoekers bedraagt niet meer dan 500 personen;
  • het evenement vindt tussen 09.00 en 23.00 uur plaats;
  • er wordt geen versterkte muziek ten gehore gebracht;
  • het evenement vindt niet plaats op de rijbaan (brom- en fietspad) of parkeerplaats (bijv. Hamburgerweg, Horsterweg of Leuvenumseweg);
  • er een organisator is;
  • de organisator ten minste acht weken voorafgaand aan het evenement de burgemeester in kennis stelt met een door de burgemeester vastgesteld formulier;
  • het evenement vormt geen belemmering voor verkeer en hulpdiensten.

Indien u binnen 8 werkdagen geen tegenbericht heeft ontvangen, kan het evenement zoals gemeld plaatsvinden. Indien het evenement niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet, moet u een vergunning aanvragen.

U vraagt de vergunning voor een groot evenement aan bij de gemeente. Doe dit tenminste 12 weken van tevoren. U dient uw melding in door middel van het onderstaand formulier(en). Let op: Alleen volledig en tijdig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen, bij voorkeur aanvragen via e-mail frontoffice@ermelo.nl

U kunt de onderstaande documenten gebruiken als voorbeeld voor het, door u, te organiseren evenement. Het betreffen bijlagen voor het veiligheidsplan. Daarnaast treft u er de leidraad van het opstellen van het mobiliteits-/verkeersplan aan.

Andere vergunningen of ontheffingen

Het kan zijn dat u nog andere vergunningen of ontheffingen moet aanvragen. Bijvoorbeeld een parkeerontheffing of ontheffingen voor het schenken van alcohol of het afsteken van vuurwerk.

Wilt u meer informatie over noodzakelijke vergunningen of meldingen voor uw evenement of twijfelt u over de toepassing van de regels, maak dan met ons een afspraak. U kunt hiervoor terecht bij één van de medewerkers van de afdeling Publiekszaken, telefoonnummer (0341) 56 72 32.

De kosten voor het aanvragen van een grote evenementenvergunning zijn:

  • voor braderieën en markten € 85,00
  • voor een evenement in categorie A € 85,00
  • voor een evenement in categorie B € 225,00
  • voor een evenement in categorie C € 2.000,00
  • voor een evenement van organisatie die vallen onder het keurmerk CBF € 1,00

Putten

De melding kunt u doen door het formulier in te vullen. De gemeente heeft na ontvangst van de melding acht werkdagen de tijd om te reageren.

U kunt volstaan met een melding voor een klein evenement wanneer u aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • er is sprake van een eendaags evenement;
  • het aantal bezoekers bedraagt niet meer dan 500 personen;
  • het evenement vindt tussen 09.00 en 23.00 uur plaats;
  • er wordt geen versterkte muziek ten gehore gebracht;
  • het evenement vindt niet plaats op de rijbaan (brom- en fietspad) of parkeerplaats (bijv. Hamburgerweg, Horsterweg of Leuvenumseweg);
  • er een organisator is;
  • de organisator ten minste acht weken voorafgaand aan het evenement de burgemeester in kennis stelt met een door de burgemeester vastgesteld formulier;
  • het evenement vormt geen belemmering voor verkeer en hulpdiensten.

Indien u binnen 8 werkdagen geen tegenbericht heeft ontvangen, kan het evenement zoals gemeld plaatsvinden. Indien het evenement niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet, moet u een vergunning aanvragen.

U vraagt de vergunning voor een groot evenement aan bij de gemeente. Doe dit tenminste 12 weken van tevoren. U dient uw melding in door middel van het onderstaand formulier(en). Let op: Alleen volledig en tijdig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen, bij voorkeur aanvragen via e-mail frontoffice@ermelo.nl

U kunt de onderstaande documenten gebruiken als voorbeeld voor het, door u, te organiseren evenement. Het betreffen bijlagen voor het veiligheidsplan. Daarnaast treft u er de leidraad van het opstellen van het mobiliteits-/verkeersplan aan.

Andere vergunningen of ontheffingen

Het kan zijn dat u nog andere vergunningen of ontheffingen moet aanvragen. Bijvoorbeeld een parkeerontheffing of ontheffingen voor het schenken van alcohol of het afsteken van vuurwerk.

Wilt u meer informatie over noodzakelijke vergunningen of meldingen voor uw evenement of twijfelt u over de toepassing van de regels, maak dan met ons een afspraak. U kunt hiervoor terecht bij één van de medewerkers van de afdeling Publiekszaken, telefoonnummer (0341) 56 72 32.

De kosten voor het aanvragen van een grote evenementenvergunning zijn:

  • voor braderieën en markten € 85,00
  • voor een evenement in categorie A € 85,00
  • voor een evenement in categorie B € 225,00
  • voor een evenement in categorie C € 2.000,00
  • voor een evenement van organisatie die vallen onder het keurmerk CBF € 1,00