Vergunning info
Evenementenhelpdesk verzamelt en beheert informatie over evenementenvergunningen in Nederland.
Ermelo
De melding kunt u doen door het formulier in te vullen. De gemeente heeft na ontvangst van de melding acht werkdagen de tijd om te reageren.
U kunt volstaan met een melding voor een klein evenement wanneer u aan de volgende voorwaarden voldoet:
- er is sprake van een eendaags evenement;
- het aantal bezoekers bedraagt niet meer dan 500 personen;
- het evenement vindt tussen 09.00 en 23.00 uur plaats;
- er wordt geen versterkte muziek ten gehore gebracht;
- het evenement vindt niet plaats op de rijbaan (brom- en fietspad) of parkeerplaats (bijv. Hamburgerweg, Horsterweg of Leuvenumseweg);
- er een organisator is;
- de organisator ten minste acht weken voorafgaand aan het evenement de burgemeester in kennis stelt met een door de burgemeester vastgesteld formulier;
- het evenement vormt geen belemmering voor verkeer en hulpdiensten.
Indien u binnen 8 werkdagen geen tegenbericht heeft ontvangen, kan het evenement zoals gemeld plaatsvinden. Indien het evenement niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet, moet u een vergunning aanvragen.
U vraagt de vergunning voor een groot evenement aan bij de gemeente. Doe dit tenminste 12 weken van tevoren. U dient uw melding in door middel van het onderstaand formulier(en). Let op: Alleen volledig en tijdig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen, bij voorkeur aanvragen via e-mail frontoffice@ermelo.nl
U kunt de onderstaande documenten gebruiken als voorbeeld voor het, door u, te organiseren evenement. Het betreffen bijlagen voor het veiligheidsplan. Daarnaast treft u er de leidraad van het opstellen van het mobiliteits-/verkeersplan aan.
- Voorbeeld plattegrond evenemententerrein
- Voorbeeld belangrijke contactgegevens
- Voorbeeld organisatieschema evenementen
- Leidraad opstellen mobiliteitsplan evenementen
Andere vergunningen of ontheffingen
Het kan zijn dat u nog andere vergunningen of ontheffingen moet aanvragen. Bijvoorbeeld een parkeerontheffing of ontheffingen voor het schenken van alcohol of het afsteken van vuurwerk.
Wilt u meer informatie over noodzakelijke vergunningen of meldingen voor uw evenement of twijfelt u over de toepassing van de regels, maak dan met ons een afspraak. U kunt hiervoor terecht bij één van de medewerkers van de afdeling Publiekszaken, telefoonnummer (0341) 56 72 32.
De kosten voor het aanvragen van een grote evenementenvergunning zijn:
- voor braderieën en markten € 85,00
- voor een evenement in categorie A € 85,00
- voor een evenement in categorie B € 225,00
- voor een evenement in categorie C € 2.000,00
- voor een evenement van organisatie die vallen onder het keurmerk CBF € 1,00
Harderwijk
De melding kunt u doen door het formulier in te vullen. De gemeente heeft na ontvangst van de melding acht werkdagen de tijd om te reageren.
U kunt volstaan met een melding voor een klein evenement wanneer u aan de volgende voorwaarden voldoet:
- er is sprake van een eendaags evenement;
- het aantal bezoekers bedraagt niet meer dan 500 personen;
- het evenement vindt tussen 09.00 en 23.00 uur plaats;
- er wordt geen versterkte muziek ten gehore gebracht;
- het evenement vindt niet plaats op de rijbaan (brom- en fietspad) of parkeerplaats (bijv. Hamburgerweg, Horsterweg of Leuvenumseweg);
- er een organisator is;
- de organisator ten minste acht weken voorafgaand aan het evenement de burgemeester in kennis stelt met een door de burgemeester vastgesteld formulier;
- het evenement vormt geen belemmering voor verkeer en hulpdiensten.
Indien u binnen 8 werkdagen geen tegenbericht heeft ontvangen, kan het evenement zoals gemeld plaatsvinden. Indien het evenement niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet, moet u een vergunning aanvragen.
U vraagt de vergunning voor een groot evenement aan bij de gemeente. Doe dit tenminste 12 weken van tevoren. U dient uw melding in door middel van het onderstaand formulier(en). Let op: Alleen volledig en tijdig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen, bij voorkeur aanvragen via e-mail frontoffice@ermelo.nl
U kunt de onderstaande documenten gebruiken als voorbeeld voor het, door u, te organiseren evenement. Het betreffen bijlagen voor het veiligheidsplan. Daarnaast treft u er de leidraad van het opstellen van het mobiliteits-/verkeersplan aan.
- Voorbeeld plattegrond evenemententerrein
- Voorbeeld belangrijke contactgegevens
- Voorbeeld organisatieschema evenementen
- Leidraad opstellen mobiliteitsplan evenementen
Andere vergunningen of ontheffingen
Het kan zijn dat u nog andere vergunningen of ontheffingen moet aanvragen. Bijvoorbeeld een parkeerontheffing of ontheffingen voor het schenken van alcohol of het afsteken van vuurwerk.
Wilt u meer informatie over noodzakelijke vergunningen of meldingen voor uw evenement of twijfelt u over de toepassing van de regels, maak dan met ons een afspraak. U kunt hiervoor terecht bij één van de medewerkers van de afdeling Publiekszaken, telefoonnummer (0341) 56 72 32.
De kosten voor het aanvragen van een grote evenementenvergunning zijn:
- voor braderieën en markten € 85,00
- voor een evenement in categorie A € 85,00
- voor een evenement in categorie B € 225,00
- voor een evenement in categorie C € 2.000,00
- voor een evenement van organisatie die vallen onder het keurmerk CBF € 1,00
Putten
De melding kunt u doen door het formulier in te vullen. De gemeente heeft na ontvangst van de melding acht werkdagen de tijd om te reageren.
U kunt volstaan met een melding voor een klein evenement wanneer u aan de volgende voorwaarden voldoet:
- er is sprake van een eendaags evenement;
- het aantal bezoekers bedraagt niet meer dan 500 personen;
- het evenement vindt tussen 09.00 en 23.00 uur plaats;
- er wordt geen versterkte muziek ten gehore gebracht;
- het evenement vindt niet plaats op de rijbaan (brom- en fietspad) of parkeerplaats (bijv. Hamburgerweg, Horsterweg of Leuvenumseweg);
- er een organisator is;
- de organisator ten minste acht weken voorafgaand aan het evenement de burgemeester in kennis stelt met een door de burgemeester vastgesteld formulier;
- het evenement vormt geen belemmering voor verkeer en hulpdiensten.
Indien u binnen 8 werkdagen geen tegenbericht heeft ontvangen, kan het evenement zoals gemeld plaatsvinden. Indien het evenement niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet, moet u een vergunning aanvragen.
U vraagt de vergunning voor een groot evenement aan bij de gemeente. Doe dit tenminste 12 weken van tevoren. U dient uw melding in door middel van het onderstaand formulier(en). Let op: Alleen volledig en tijdig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen, bij voorkeur aanvragen via e-mail frontoffice@ermelo.nl
U kunt de onderstaande documenten gebruiken als voorbeeld voor het, door u, te organiseren evenement. Het betreffen bijlagen voor het veiligheidsplan. Daarnaast treft u er de leidraad van het opstellen van het mobiliteits-/verkeersplan aan.
- Voorbeeld plattegrond evenemententerrein
- Voorbeeld belangrijke contactgegevens
- Voorbeeld organisatieschema evenementen
- Leidraad opstellen mobiliteitsplan evenementen
Andere vergunningen of ontheffingen
Het kan zijn dat u nog andere vergunningen of ontheffingen moet aanvragen. Bijvoorbeeld een parkeerontheffing of ontheffingen voor het schenken van alcohol of het afsteken van vuurwerk.
Wilt u meer informatie over noodzakelijke vergunningen of meldingen voor uw evenement of twijfelt u over de toepassing van de regels, maak dan met ons een afspraak. U kunt hiervoor terecht bij één van de medewerkers van de afdeling Publiekszaken, telefoonnummer (0341) 56 72 32.
De kosten voor het aanvragen van een grote evenementenvergunning zijn:
- voor braderieën en markten € 85,00
- voor een evenement in categorie A € 85,00
- voor een evenement in categorie B € 225,00
- voor een evenement in categorie C € 2.000,00
- voor een evenement van organisatie die vallen onder het keurmerk CBF € 1,00